miércoles, 9 de junio de 2010

Acta seminari ( dijous 4 de febrer)

Acta del Seminari
dijous 4 de Febrer

Assistents: Natalia Castillo, Anna Dalmau, Beatriz Barreal, Júlia Ginita Castells, Elisa Capellades, Marta Delgado, Soraya Corpas, Mercè Benito, Xènia Casas, Núria Comajoan, Hèlia Costa i la professora Carme Bohera Abril.

Ordre del dia :

1. Lectura del Petit Príncep

Al començament del seminari hem llegit dos capítols (el tercer i el quart) d’aquest llibre.
La Núria ha llegit el capítol 3r. En aquest capítol el Petit Príncep parla amb l’aviador i, durant la conversa, aquest comença a entendre d’on ve el seu amic i a imaginar-se una mica com era el seu petit planeta
L’altre capítol l’ha llegit la Marta. L’aviador va conjetures sobre quin deu ser el seu planeta i arriba a la conclusió que és l’asteroide B619.
D’aquests capítols va extreure la conclusió que els nens es poden sentir incòmodes amb algunes preguntes formulades pels adults. I no només això, sinó que el raonament d’un nen és molt més planer que el de l’adult: el nen parla i diu el que pensa, però no dóna explicacions. L’aviador pensa que mai podrà explicar aquesta trobada amb els seus col·legues: no el creurien.

2. Com fer un treball


Es van dir totes les pautes que haviem de seguir alhora d’elaborar un treball.
El treball universitari (informe, síntesi, estudi, memòria, comentari o pauta) ha de ser un treball seriós, científic i acurat, tant en el contingut com en la presentació.
Un treball exigeix reflexió, documentació, planificació, mètode i originalitat. Per tant, no és mai una còpia ni un “collage” de textos ja escrits.

3. Notícies

Es va repartir un dossier amb diverses notícies, de les quals després n’haurem de fer un treball, també en parlarem a fons en el seminari.
Haurem de clasificar les notícies per temàtiques…

*Acord: entregar aquest dossier de noticíes el dia 25 de març.

4. Autobiografía

Vam continuar amb l’autobiografia i aquest cop haviem de parlar de un professor que ens hagués marcat durant la nostra etapa acadèmica.

*Acord: el dia 18 de Febrer hem de portar per escrit com es resolien els conflictes en la nostra escola.

Fem una ronda per parlar d’algun mestre o mestra o professor que d’alguna manera ens hagi marcat

- Marta Delgado: va ser la primera a explicar: a ella la va marcar un professor de nom Pedro i recordava que quan es va posar malalt el van anar a veure al hospital.
- Bea Barreal: jo, vaig explicar com era el meu professor de matemàtiques, però vaig rectificar i vaig parlar de la meva professora de Llengua Castellana.
- Núria: Va recordar la seva professora de Literatura, gràcies a ella va fer que la literatura li agradés molt.
- Elisa Capellades: va recordar la seva mestra de 2n de Primària, era molt dolça i carinyosa i feia les classes molt originals, desprès això ho va contrarestar amb la manera de ser dels seus professora en la carrera d’enginyeria que fins i tot, es rifaven a quanta gent suspenien.
- Júlia Ginita: Va recordar el seu professor de 1er i 2n de Batxillerat que va anar canviant amb el pas del temps per problemes personals, però que tenia una relació molt propera als seus alumnes.
- Mercè: Va recordar la seva professora de Biologia,la qual va fer que odiés la biologia i que li agradés la química.
- Xènia : Va recordar el seu professor de llatí,el qual a primer de batxillerat es feia respectar molt però quan va repetir la va ajudar molt a millorar.
- Soraya Corpas: Va destacar un professor de Primària. Va recordar que quan els feia llegir, fins que no ho feien bé ho anaven repetint; però així va fer que la lectura millorés molt en cada alumne.
- Natàlia Castillo: va recordar un professor de matemàtiques de 3er i 4t d’Eso. La seva forma d’ensenyar les matemàtiques va fer que agradés aquesta assignatura als seus alumnes.
- Anna Dalmau: va destecar la professora de 2n i 3 d’Eso, que feia les classes de forma entretinguda.
- Jo: Vaig destacar un professor de 3er de Primària, el qual era com si ridiculitzés els seus alumnes i això em va marcar molt.

5. Conclusions de l’Autobiografia
Quan cadascú ja havíem parlat del nostre professor més recordat per la manera que sigui, vam arribar a la conclusió que un professor per fer les seves classes millors i més entretingudes han de ser creatius, però abans de tot han de ser “persones”. També que han de saber inculcar respecte però sense por, i que han de saber deixar clar el límit entre un professor i els nens .

I, veient les nostres explicacions, ens han quedat com a record els professors que eren abans de tot “persones”, i que hem valorat tot l’esforç que feien per fer les seves classes millors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario