miércoles, 9 de junio de 2010

Acta del Seminari (dijous 4 de març)

Acta del Seminari
Dijous 04 de Març 2010

Assistents: Beatriz Barreal, Mercè Benito, Alexandra Calero , Elisa Capellades, Xènia Casas, Júlia Ginita Castells, Natàlia Castillo, Núria Comajoan, Soraya Corpas, ,Anna Dalmau, Marta Delgado, Albert Saloni i la professora Carme Bohera.
Ordre del dia:
1. Setmana d’activitats extraordinàries .
2. Programació agenda.
2.1. Programar agenda.
2.2. Lectura Petit Princep.
3. Comentari Notícia.
4. Lectura d’un fragment de Carme Riera.

1. Setmana d’activitats extraordinària:
La Carme ens ha lliurat la programació on hi ha les diferents activitats que realitzarem durant aquella setmana:

El dilluns 15 de Març de 8.00 a 9.30 hi ha una conferència del professor Francesc Torralba de L’ART DE SER MESTRE a l’auditori de Blanquerna. És interessant que hi assistim, ja que després en parlarem a seminari i a l’assignatura de l’Anna Eva Jarabo. Si a algú li és impossible, sembla que es filmarà i la penjaran al blink.

El dimarts 16 de Març, l’activitat consisteix en acompanyar a un estudiant de tercer en el centre on està realitzant les pràctiques. Cada dues persones del seminari tenen assignada una persona de 3r i una escola.

El dimecres 17 de Març per grups visitarem un centre de 0 a 3 anys (encara per concretar on hem d’anar i horari).

El dijous 18 de Març per grups visitarem un centre de 3 a 6 anys (encara per concretar on hem d’anar i horari).

El divendres 19 de Març a les 17.30 a l’auditori de Blanquerna hi ha un espectacle, molt recomanable, de Rah-mon Roma: Supermercat dels joglars.

La setamana següent de realitzar les activitats, en comptes de fer una exposició oral, hem decidit explicar i compartir amb els companys la nostra experiència en l’escola de pràctiques que hem anat.

2. Programació agenda.
2.1 Programar agenda.

11 de Març: primera posada en comú d’un dels recursos del nostre barri
06 d’Abril : segona posada en comú d’un altre dels recursos del nostre barri.
08 d’ Abril: No hi ha seminari, es reuneixen les tutores. Ens donaran una feina per a fer.

09 de Març: Mercè ( capitol 11), Xènia ( capítol 12)
11 de Març: Albert ( capítol 14)
23 de Març: Elisa ( capítol 15), Bea ( capítol 16)
25 de Març: Natàlia ( capítol 17), Anna ( capítol 18)
06 d’ Abril: Marta ( capítol 19), Soraya ( capítol 20)
13 d’ Abril: Xènia ( capítol 21), Júlia ( capítol 22)
27 d’ Abril: Mercè ( capítol 23), Núria ( capítol 24)
29 d’ Abril : Hèlia ( capítol 25), Alexandra ( capítol 26), Albert ( capítol 27)

3. Comentari Notícia.
Avui ha estat el torn de la Soraya i la Marta, elles han comentat la noticia titulada: “ El 9% de les famílies són monoparentals”.
Amb el pas dels anys ha augmentat el nombre de famílies monoparentals , una nova forma de família, i els casos són diferents o bé perquè s’han separat o per altre banda han decidit tenir fills solters.
Amb aquest tema han deixat una pregunta a l’aire per a que debatéssim entre nosaltres: Creiem que tenen suficient ajuda aquestes famílies?
En general tots creuen que no en tenen suficient, el que si que hi ha és un carnet que acredita a aquestes famílies com a monoparentals, encara que els demanen uns requisits.Però hom no es podem refiar d’aquestes ajudes que donen perquè no ho solucionaran tot, abans de tenir un fill s’ha de pensar bé si ens ho podem permetre, ser responsables i assumir les conseqüències.
Una altra pregunta que ha sortit és: Què en pensem de les adopcions d’una persona en solitari, és a dir, sense parella?
Amb aquesta pregunta la majoria creiem que si s’han de permetre i recolzar, però en el moment que decideixes tenir un fill has de ser conscient del que fas i sobretot mirar el bé pel nen.
I finalment una pregunta d’actualitat: Com es veu en l’àmbit escolar les adopcions per part de parelles homosexuals?
Actualment i amb el pas dels anys ha augmentat el nombre de parelles homosexuals que volen adoptar fills, cosa que abans era impensable. Però les escoles hauran d’adaptar-se amb els canvis i més endavant els serà un fet normal.
De cara als els pròxims comentaris de noticies cada parella haurà de fer punts de reflexió del que han llegit de manera que es provoqui un debat .

4. Lectura d’ un fragment de Carme Riera.
Finalment hem acabat la sessió de seminari amb una lectura de Carme Riera que tracta la importància de creure en les possibilitats del altres.
Amb aquest fragment hem recordat el que hem dit en altres sessions de seminari: hem de creure en els alumnes, confiar en ells i creure que poden fer tot el que es proposin.
A partir de l’article llegit, la Marta ha comentat que tot i que diem que els professors no tenim preferits sempre hi ha algun amb el que li tenim més afecte.
Com ella diu és inevitable no tenir preferits, encara que mai no ho hem de demostrar.
Als alumnes se’ls ha d’estimar però per això prèviament se’ls ha d’entendre, saber el per què de les seves reaccions. A vegades caldrà posar-nos en la seva pell.

No hay comentarios:

Publicar un comentario