miércoles, 9 de junio de 2010

Acta del Seminari ( 18 de febrer)

Acta del Seminari
dijous 18 de Febrer

Assistents: Natalia Castillo, Anna Dalmau, Beatriz Barreal, Júlia Ginita Castells, Elisa Capellades, Marta Delgado, Mercè Benito, Xènia Casas, Núria Comajoan, Hèlia Costa, Albert Saloni i la professora Carme Bohera Abril.

Ordre del dia :
1. Lectura del Petit Príncep

Al començament del seminari hem llegit dos capítols, el cinquè i el sisè.
La Natalia, ha llegit el cinquè. En aquest capítol, el Petit Princep, ens parla del planeta on viu i de les males herbes, els baobabs.
La Júlia, ha llegit l’altre capítol . En aquest, el Petit Princep, ens explica que des de l’asteroide B612, es poden veure les postes de sol.
Després de la lectura, hem fet una reflexió sobre com s’hauria de fer una correcta lectura en veu alta, sobretot si va dirigida a nens:
- el primer que s’ha de tenir en compte no llegir de pressa, ja que no gaudim ni deixem gaudir als altres.
- en qualsevol lectura que es faci en veu alta s’ha d’aconseguir una bona entonació.
- Les lectures, per que surtin bé del tot, s’han de preparar; quan més preparem una lectura més ens la farem nostra

2. Comentem la pel·lícula. “Hoy empieza todo”

Aquesta és una pel·lícula de denuncia. Quan es va fer, a França l’any 1999, va ser molt impactant per als espectadors d’aquí, ja que encara no vivíem aquest context social que es viu a l’escola bressol de la pel·lícula. “ Hoy empieza todo” és un tipus de documental que reflecteix, en part, una societat que viu la immigració i que pateix una greu crisi econòmica.
El context social que viu aquesta escola bressol és el principal problema. Al llarg del film, en diferents moments, podem veure la importància de l’autoestima.
Referent a la pregunta número 12: Que suggereix el títol? Quin altre títol donaries a la pel·lícula?

Podem interpretar el títol de dues maneres:
La primera, el títol ens fa veure que cada dia ( en el context social de la pel·lícula) és com si comencéssim de 0. Ens hauríem de centrar en: Quins nens tinc avui a classe i que és el que han d’aprendre avui.
Una altra manera d’interpretar el títol, podria ser que som com una tabula rasa. Per les circumstàncies(la pressió) ell es planteja deixar de ser mestre, però finalment, decideix començar de nou.
Pel que fa a la segona pregunta, la Marta ha proposat : Els tombs de la vida. Ha escollit aquest títol ja que la vida t’ensenya moltes coses. Sobretot, la gent que ha patit en el passat, és la gent que més ha aprés.
La Carme ens ho ha exemplificat amb l’exemple del Miquel: Un nen que va patir un tumor cerebral que el va deixar en cadira de rodes i amb moltes dificultats per a realitzar les activitats bàsiques com són: parlar, menjar... Malgrat les dificultats, ell havia aprés a viure d’aquella manera i havia sabut desenvolupar-se. Un dia en Miquel va anar a visitar als seus companys i un dels nens li va dir a la mestra: El Miquel és més savi que nosaltres.
En la pel·lícula podem veure el maltractament d’un nen. Davant d’un cas així, els especialistes, són els que han de fer un diagnòstic, no nosaltres(com a mestres). Aquests casos, són casos difícils que no sabem com tractar-los a les escoles.
També podem veure, el paper que fa l’inspector de l’escola. Ell va a l’escola, omple els papers, observa la classe i “critica” la feina del director. Referent al director, podem veure que en aquella llar d’infants, el despatx del director, és dins l’aula. Actualment, moltes llars d’infants, tenen el despatx del director en una sala o habitació apart.
Un altre tema de debat que ha sorgit ha estat la diversitat a les escoles. Actualment, en determinades escoles públiques d’alguns barris com el barri del Raval, Trinitat, la Mina...tenen un 99% o un 100% d’immigració a les aules. Per altra banda, hi ha escoles que no accepten a ningú que estigui per sota del nivell que demanen. Com és l’escola Aula.
El nostre repte és l’escolarització de tothom.
“No me gustan las puertas” és una frase que diu el director de l’escola en la pel·lícula. Amb aquesta frase, ell es refereix a que no li agrada que la gent li tanqui les portes, quan ell vol ajudar. Ja que tots formem part d’un col·lectiu i ens hem d’ajudar els uns als altres.
L’últim tema referent a la pel·lícula ha sigut les reunions de mestres. En les reunions o claustres es fan actes per saber els acords que s’han pres al llarg de la sessió. Així, quan s’apropa carnaval i hem de decidir el que volem fer, podem llegir la memòria del Claustre de l’any passat i tenir una orientació.

3. Comentem l’article: “ La guarderia no puede criar saludablemente a un bebé” de AMELA VÍCTOR-M. La Vanguardia, 23 novembre 2009
L’ article, està extret de la secció la contra. Aquesta secció té articles de temes variats i de casos curiosos.
Segons l’article, les llars d’infants no són adequades per a nadons ja que són un gran focus de virus per aquests. Els nadons necessiten uns estímuls que les llars d’infants no els poden donar. Aquests estímuls els haurien de donar els seus pares, en els primers mesos de vida. Amb la qual cosa, si el nen a partir del 4 mesos està a la llar, aquests estímuls no els rebrà.
Una solució a aquest problema podria ser que l’estat es plantegés concedir reduir la jornada de la mare. A alguns països nòrdics les mares tenen 16 mesos de baixa, per poder dedicar-li als seus fills. Posteriorment, tenen uns horaris compaginables amb l’horari lectiu del nen. Amb la qual cosa poden ajudar al nen en tot el procés d’escolarització. Per altra banda, a l’estat espanyol, la baixa per maternitat és de 4 mesos i posteriorment, han de tornar a l’horari habitual ( jornada de 8 hores) .
Arrel de l’article, la Marta va fer una crítica on deia que a les llars d’infants, es pot donar una atenció personalitzada a cada nen, els nens s’immunitzen contra possibles malalties i reben gran quantitat d’estímuls gràcies activitats com la de la panera dels tresors.
L’últim tema que va sortir, van ser les convivències per un nen de P1, P2... Va haver gent, que no estava d’acord. Aquesta gent, defensava que els nens no eren suficientment autònoms com per poder estar una nit fora de casa. Per altra banda hi havia gent que sí que estava d’acord i defensaven que era una experiència nova i enriquidora pel nen. Que en un futur no oblidaria.

4. Acords de l’acta:
- Resum i comentari de l’article “ la guarderia no puede criar saludablemente a un bebé”. Es lliurarà en mà a la Carme el dia 23 de febrer.
- Resolució dels conflictes a l’escola. Es lliurarà en mà a la Carme el dia 23 de febrer.
- Lliurament del treball: Va de mestres. Dia 25 de febrer.
- Dimarts 2 de març no hi haurà seminari perquè les tutores es reuneixen. Tindrem una feina per a fer, es pot fer a casa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario