miércoles, 9 de junio de 2010

Acta seminari ( dijous 25 de febrer)

Acta de Seminari
Dijous 25 de Febrer

Assistents: Natalia Castillo, Anna Dalmau, Beatriz Barreal, Júlia Ginita Castells, Marta Delgado, Mercè Benito, Xènia Casas, Núria Comajoan, Hèlia Costa, Soraya Corpas, Alexandra Calero, Elisa Capellades i la professora Carme Bohera.

Ordre del dia:
1. Lectura del Petit Príncep
2. Informació referent a les Jornades d’Escola Rural
3. Carme Riera (comentari fotocòpies)
4. Comentari llibre “Va de mestres” i decàleg del bon mestre

~
1. Lectura del Petit Príncep
Llegeixen els capítols 9 i 10 del llibre l’Hèlia i la Soraya, respectivament. El primer parla de com el Petit Príncep s’acomiada de la seva rosa abans de marxar de viatge. La flor li demana que sigui feliç i li confessa que ha estat beneita per no haver-li fet saber abans que l’estimava.
El segon capítol enceta una sèrie de capítols en què el Petit Príncep visita diferents asteroides, satiritzant en cadascun una característica concreta dels adults. En aquest primer asteroide hi viu un rei sol, que representa el principi d’autoritat. Aquest rei ordena contínuament, i quan ordena coses que el Petit Príncep no vol o no pot fer, canvia l’ordre perquè aquesta coincideixi amb allò que el príncep vol fer... tan gran és la dèria que té per manar i perquè se li respecti l’autoritat.
A partir d’aquí, hem estat parlant sobre l’autoritat i sobre els límits: a casa, a l’escola, etc. També hem analitzat un document anomenat “Pautes per a posar límits”, que aquesta setmana s’ha repartit a l’escola bressol d’Abrera, a petició dels pares. Hem quedat que l’Elisa procuraria fer-lo arribar a tothom via mail, per tal de poder-lo anar treballant al llarg del quadrimestre.

2. Informació referent a les Jornades d’Escola Rural

La Carme ens ha comentat que els dies 15 i 16 d’Abril tindran lloc les XV Jornades d’Escola Rural. Aquests dies es reuneixen persones de fins a vuit universitats diferents a Prades per a tractar temes relacionats amb les escoles rurals. S’hi fan conferències, ponències i un acte nocturn organitzat per Blanquerna, entre d’altres.
Els que hi vulguin participar s’hi han d’inscriure, tot i que cal tenir en compte que els alumnes de cursos més alts hi tenen preferència.

3. Carme Riera (comentari fotocòpies)
Cadascú ha de llegir a casa seva les fotocòpies que ens ha passat la Carme sobre l’escriptora Carme Riera.
Acord: Pel 4-03 (dijous vinent) hem d’haver llegit les fotocòpies i haver buscat més informació sobre la seva biografia i la seva obra. També si d’algun dels seus llibres se n’ha fet una obra de teatre o una pel·lícula.


4. Comentari llibre “Va de mestres” i decàleg del bon mestre
A la majoria de la gent se li ha fet planer. Ara bé, per exemple a l’Hèlia se li ha fet una mica pesat perquè trobava que deia coses massa òbvies. En canvi, a la Núria li ha agradat molt perquè li ha semblat que els autors parlaven molt de tu a tu, i perquè els capítols eren curts i de temàtiques diverses.
A l’Anna, a la Xènia i jo ens ha semblat que el llibre potser s’hauria de llegir més endavant perquè parla de coses que encara veuen molt lluny.

Pel que fa al “Decàleg del bon mestre”, hem fet una pluja d’idees i el resultat final ha estat aquest:

UN BON MESTRE HAURIA DE...

  • Fer saber als infants que confiem en la seva capacitat per a fer allò que es proposen.
  • Exigir-los amb estimació, ja que es vol el millor per a ells.
  • Ser creatiu, per aportar noves idees i activitats.
  • També ha de ser innovador, reciclant-se al llarg de la seva carrera professional per poder adaptar-se a les circumstàncies i poder improvisar.
  • Ser actiu, sense tenir por d’arremangar-se quan cal i viure les aules des de dins.
  • Saber separar els seus problemes personals de la seva feina diària.
  • Vetllar pel progrés personal de cada infant, tenint en compte les individualitats.
  • Mantenir un to suau i calmat per parlar amb els nens, transmetent-los tranquil·litat i calma.
  • També ha de ser pacient.
  • Ser més intuïtiu i menys teòric davant d’algunes situacions.
  • Conèixer l’entorn del nen i ser curiós amb el seu context familiar o social.
  • Acceptar que pot cometre errors i no frustar-se. Ha de conèixer les seves limitacions per a veure per on pot millorar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario