miércoles, 9 de junio de 2010

Acta del seminari ( dijous 11 febrer )

Acta del seminari
dijous 11 febrer 2010


Assistents
Mercè Benito, Bea Barreal, Alexandra Calero, Albert Saloni, Júlia Castells, Núria Comajoan, Soraya Corpas, Hèlia Costa, Anna Dalmau, Marta Delgado i Xènia Casas.

La Carme comenta que les visites a les escoles durant la Setmana Extraordinària són obligatòries, perquè equivalen a les pràctiques de primer.

Punts que tractarem avui:
1. Lectura del Petit Príncep
2. Hora de notícies
3. Exposició Centre Cívic o Biblioteca


1. Lectura del Petit Príncep

Antoine de Saint-Exupéry
La Mercè, la Xènia, l’Alexandra i l’Albert han llegit el Petit Príncep des del capítol 11 fins el 14. La Carme ha tornat a aconsellar que quan llegim en veu alta cal mantenir una postura vertical, ja que d’aquesta manera se sent millor perquè la veu es dirigeix endavant, cal també tenir en compta llegir d’una manera pausada, sense pressa. Córrer mentre es llegeix és un mal vici que s’ha de rectificar.

2. Hora de notícies:


1) “Los más listos no triunfan simpre”

En aquest article ens diu que sovint els més llestos de la classe no triomfen a la vida. Són estudiants que, moltes vegades, tenen dificultats per a retenir, tenen mala memòria, però això no vol dir que no puguin tenir èxit. Molts dels gran genis han suspès o s’han rebel•lat, però han acabat essent brillants (Albert Einstein, Charles Chaplin, Alejandro Amenábar, Miguel de Unamuno, etc).
Espanya és un dels països europeus amb una major taxa de fracàs escolar, podem plantejar-nos si això vol dir que hi ha grans genis?

“La clave para los patitos feos es entender su diferencia como algo positivo, ya que les va a permitir hacer cosas extraordinarias”, és una de les frases de l’article que il•lustra molt bé que el més important és la constància i la motivació d’arribar el cim.

CONCLUSIONS
Una persona que tingui un objectiu té més possibilitats d’aconseguir la seva fita.
Una persona amb voluntat pot arribar més enllà que una persona intel•ligent.
Alguns dels factors més comuns dels gran genis són l’odre, la constància i la motivació, això que fa que arribin a aconseguir els seus objectius.
Coneixeu algú amb aquesta situació? Sí
Marta: les matèries no sempre interessen a tothom, per aquest motiu hi ha gent que suspèn. Quan aquests alumnes els toca decidir el que volen estudiar es motiven, per tant, trauran millor rendiment.
Núria, Hèlia, Carme: quan madures saps el que vols estudiar, però això els petits no poden saber-ho, llavors necessita la MOTIVACIÓ del mestre.

Carme: dins el món adolescent cada un té el seu INTERÈS. En aquesta etapa has de ser una mica endeví per saber motivar-lo en l’estudi.


REFLEXIÓ
El nostre objectiu és saber gestionar la felicitat de cadascú.
Des del punt de vista del mestre: el que diuen els infants a l’escola sempre és important per poder valorar-lo més i donar-li estris perquè aquest avanci.
Una frase que ha sortit a la classe en boca d’un infant ha estat: “si la senyu em diu que faig bona lletra faig més coses bé”. Aquí tenim un exemple d’un nen que f la feina amb motivació gràcies a que se sent valorat pel seu mestre.

Una de les coses que apareix en l’article és que en molts casos hem estat un fracàs en el tema acadèmic i en canvi en la vida un geni.


* PROGRAMA DE RÀDIO
“Els millors de la classe no sempre triomfen” - 24/03/2009
http://www.ivoox.com/els-millors-classe-no-sempre-triomfen-audios-mp3_rf_55431_1.html


2) “Desapareix la jornada intensiva escolar”
Amb el nou pla d’estudis desapareix la jornada intensiva. Es proposa avançar una setmana l’inici de les classes i fer una setmana de vacances entre febrer i març. Els infants haurien d’estar fent altres activitats fora o dins de l’escola, ja que els pares en aquest moment treballen, per tant, les preguntes serien: qui organitzarà activitats extraescolars durant aquest període? Qui les pagarà? L’AMPA demana que es facin activitats amb els ingressos de la Generalitat.

Actualment per organitzar-se costa i, què fan en aquesta setmana?

Mercè: a la seva escola mai s’han fet jornades intensives.
Carme: fer o no jornades intensives ho decideix el Consell Escolar.

Com a futurs mestres, què us sembla que l’AMPA organitzi activitats o casals mentre el professorat organitza els horaris?
Doncs bé, però sempre que lloguin una instal•lació per realitzar aquestes activitats, ja que sinó a l’escola mateixa seria caòtic.
Tots els canvis costen, però aquest costa encara més d’entendre. Al febrer ja estan programats els horaris, per tant, és una setmana desaprofitada.

REFLEXIÓ
Hi ha molta polèmica amb aquest tema, perquè els infants es queden amb les monitors a l’escola i això acaba essent un caos.
A més a més, al setembre hi ha molts estudiants que estan d’exàmens, per tant, no poden fer activitats per als infants.
Al setembre entren les noves incorporacions en les escoles, llavors si s’incorporen el mateix dia que els infants comencen l’escola, no poden planificar els horaris ni l’organització de les aules.

3. Exposició: centres culturals del nostre entorn, Centre Cívic o Biblioteca

Núria: Biblioteca de Badalona
Grup de lectura
Racons d’ordinadors
Racons pels pares, mares i educadors: per informar-se
Petits lectors: perquè els infants llegeixin tota mena de llibres.


Hèlia: Biblioteca Sagrada Família, Barcelona
Visites per escoles
Explicació de contes Grup de recerca de llibres
Per Nadal fan un joc de pistes


Mercè: Biblioteca Ramón Fernández Jurado, Castelldefels
Es troba sota d’un poliesportiu
Fan taller de reciclatge i d’aigua
Club de lectura infantil Properament es farà una remodelació d’aquesta biblioteca


Xènia: Centre Cívic de Sant Cugat
Dissabtes hi ha conta contes i tallers
Hi ha una llibreria que s’anomena “Pati de llibres” on fan diferents activitats, com ara “Fill, tant debò parlessis” (0-1 any), perquè els pares entenguin els infants sense que els diguin res.

* BLOG “Pati de llibres”
http://patidellibres.blogspot.com

A la propera classe seguirem amb les exposicions del centre cívic o biblioteca.
Setmana d’activitats extraordinàries: del 15 al 19 de març.
Aquesta setmana les activitats seran en hores diverses, no hi haurà classes a la universitat.

RECORDATORI: grups per a treballar una notícia del dossier i dates de posta en comú al seminari:

23 de març : Bea, Anna i Natàlia (una noticia les tres)
25 de març : Núria i Alexandra ( una noticia entre les dues )
8 d’abril : Hèlia i Xènia ( una noticia entre les dues )
(falta col•locar l’Elisa, ja que aquest dia no va venir)



No hay comentarios:

Publicar un comentario